Son zamanların yaygınlaşan ve özellikle tercih edilen iş yatırımları arasında yer alan Start-Up yeni bir alan olduğu kadar ismindeki belirsizlik ile de farklılık yaratabilmektedir. Öncelikli olarak Startup kelimesi ile sürekli rahat çalışma ortamlarına sahip, genelde film sahnesini andıran görüntüler göz önüne geliyor olsa da bu konuda hâlâ Startup ne demek sorusu yaygın kesimler tarafından sorulmaktadır.
Startup Ne Demek?
Startup kavramı ve işleyişi için ifadenin 2010 yılında ABD’de ortaya çıktığını bilmek önemlidir. Kısa sürede tüm dünya genelinde kullanılmaya başlanan bir ifadeye dönüşen kavram, esasında girişim ya da yeni girişim olarak da adlandırılabilmektedir. Sektör içinde ise yaygın olarak olduğu gibi kullanılmaktadır. Farklı girişimciler tarafından farklı tanımlara sahip olan Startup için genel ifadeler ile birlikte kabul edilen tanım herhangi bir sorunu temel alarak buna çözüm bulmak ve ancak başarılı bir sonucun da garanti edilmediği şirketlere verilen isimdir. Başka bir deyişle Startup firmalar kuruluş aşamasında kolay bir yapıda olsalar da iş konusunda ciddi riskler de taşıyabilmektedirler. Ancak bu konu yanlış anlamaları da beraberinde getirebilmektedir.
Yaygın olarak Startup şirketler için çok yeni tanımlaması yapılmaktadır fakat şirket yaşının Startup üzerinde belirgin bir etkisi bulunmaktadır. Yeni kurulan bir şirket Startup olabileceği gibi beş yıllık şirketler de aynı kategoride değerlendirilebilmektedirler. On yıllık şirketlerin ise Startup olarak değerlendirilmesi güçtür. Bunun nedeni ise on yıllık süre şirketin büyümesi ve belirli bir istikrar yakalaması için gerekli koşulları sağladığı kabul edilmektedir.
Patent nedir, neye denir? Bilgilerine bakabilirsiniz.
Startup Şirketlerin En Önemli Noktası Nedir?
Startup şirketlerin en önemli noktası, muğlak ifadelerin yanında Startup şirketler için ortak olan tanım ise şirketin büyüme yeteneği ile ilgilidir. Startup olarak kurulan bir şirketin en büyük amacı yukarıya doğru tırmanışını çok kısa sürelerde gerçekleştirmesi yatmaktadır. Büyüme eğilimi ile temel politikasını oluşturmaktadırlar. Üstelik herhangi bir coğrafi sınır ya da kısıtlama olmadan Startup şirketlerin genel özelliği tüm dünyada hizmet verebilmektir. Zaten tanımı itibariyle örneğin Türkiye’de kurulmuş bir Startup şirketin dünyanın farklı noktalarında da iş yapabilmesi gerekmektedir. Bu yüzden herhangi bir bölgede sadece lokal olarak iş yapacak bir firma açmak Startup kategorisine girmemektedir. Startup için en önemli noktalarda global sermaye gelmektedir.
Hangi Alanlarda Startup Şirketler Açılır?
Hangi alanlarda Startup şirketler açılır sorusunun yanıtlanması için Startup kavramının iyi öğrenilmesi gerekmektedir. Startup şirket ana hatları ile yenilikçi yapısı, hızlı büyüme oranları ve global çapta iş yapabilme becerisine sahip olmalıdır. Genel kanı ise bu özellikleri rahatlıkla sağlayabilecekleri için teknoloji ve grafik gibi alanlardır. Startup şirketleri bu yüzden genelde teknoloji ve yazılım alanında bulunmaktadır. Ancak finans, pazarlama ya da ekonomi teknoloji alanları da Startup şirketler için uygundur. Aynı şekilde tasarım, mimarlık ya da bir ürün üzerinde dünya çapında kullanım sunabilmek de Startup şirketlerin tanımına uymaktadır.
Girişimci ve Startup Arasında Fark Var mıdır?
Her ne kadar Startup temelde girişimci olarak görülüyor olsa da ikisi arasında ince bir ayrım bulunmaktadır. Girişimci ve Startup arasındaki fark faaliyet gösterilen alan üzerinde kendisini göstermektedir. Ürünün ya da hizmetin içeriği önemli olsa da parlak bir buluş ya da hizmet kendi sınırları dışına çıkamıyorsa bu durum girişimciler olarak adlandırılmaktadır, ancak sınırları ortadan kaldırdığında ise bu durumda Startup şirket tanımına girmektedir. Bu yüzden Startup çok daha büyük hedefler taşıyan ve çalışanlarından da bu özverileri bekleyen tanımlamalara sahiptir. her Startup temelde girişimci olurken, her girişimci bir Startup yapısı taşımamaktadır.